Late Monday, WikiLeaks announced the launch of a Julian Assange-hosted talk show that would include interviews with “key political players, thinkers and revolutionaries from around the world.” Although the announcement offered no production details, distributors interested in licensing the program were referred to Quick Roll Productions, a company whose website was created on January 8. The press release further said the show already had initial licensing commitments that would cover over 600 million viewers across cable, satellite and terrestrial broadcast networks, although it did not identify any of the outlets. Today comes news of the first broadcast partner, the Russian state-funded multilingual television network, RT – which, incidentally, has oft been accused of having a pro-Kremlin bias. RT says it is airing the show exclusively, although that exclusivity may only extend to first run given the network’s website says it reaches 430 million viewers in “at least 100 countries.” RT calls the Assange show “arguably the most anticipated news series of 2012” and says the 10 half-hours will focus on Assange’s “favorite topic: controversy.” No guest names were released. According to RT, however, the interviews are to be filmed on location in the UK where Assange is awaiting a British court’s decision on extraditing him to Sweden to face allegations of sexual molestation of two women. His appeal is to be heard in the UK next week. WikiLeaks said the series will begin airing in mid-March which raises the question of whether Assange would be able to move forward should he lose his appeal. Of the show, Assange said, “Through this series I will explore the possibilities for our future in conversations with those who are shaping it. Are we heading towards utopia, or dystopia and how we can set our paths? This is an exciting opportunity to discuss the vision of my guests in a new style of show that examines their philosophies and struggles in a deeper and clearer way than has been done before.”