Sky News Hacking ScandalEarlier this month, BSkyB’s Sky News channel admitted it had approved email hacking on two occasions. Now, Ofcom is investigating “the fairness and privacy issues raised by Sky News’ statement that it had accessed without prior authorization private email accounts during the course of its news investigations,” a spokesman for the regulator tells Deadline. When the disclosure of hacking was made, Sky News chief John Ryley defended the move Murdoch Hackingsaying the email accounts belonged to individuals suspected of criminal activity. “We stand by these actions as editorially justified and in the public interest,” Ryley said. Also today, Ryley appeared before the Leveson Inquiry into UK media ethics and told the panel it was “highly unlikely” Sky News would ever authorize hacking in the future. News Corp owns 39% of BSkyB, where James Murdoch was chairman until about three weeks ago. Tomorrow, the scion will give evidence to the Leveson Inquiry with relation to the phone-hacking scandal at the now defunct News Of The World, which was controlled by News Corp’s News International. Rupert Murdoch will then give evidence on Wednesday and Thursday in proceedings which we’ll be following closely.