Cairo-based Al Resalah is an Islamic satellite channel that is part of Saudi Arabian Prince Alwaleed Bin Talal’s Rotana Group, the media company of which News Corp owns nearly 19%. The prince said in a tweet this weekend that he has fired the channel’s general manager, Tareq al-Suwaidan, because he “admitted belonging to the terrorist Muslim Brotherhood movement.” The Brotherhood supports Egypt’s recently ousted president Mohamed Morsi and has been locked in a standoff with the military government there. Alwaleed, who is also a significant News Corp shareholder, said he had repeatedly warned al-Suwaidan about political affiliation, Reuters reported. In a statement Alwaleed said, “There is no place for those who carry any deviant thoughts at Al Resalah.” Al-Suwadain, a well-known preacher with over 1.9M Twitter followers, responded to the sacking in a tweet: “Only the weak worry about earning a living, and no one abandons his principles but he who cares about earthly matters.”

For all of Deadline's headlines, follow us @Deadline on Twitter.