Check Out Our New Look

Scotland Yard Will Interview Rupert Murdoch As A Suspect In Hacking Inquiry: Report

Scotland Yard Will Interview Rupert Murdoch As A Suspect In Hacking Inquiry: ReportRupert Murdoch remains vulnerable to the UK phone hacking inquiries despite a split verdict yesterday in cases involving two of his former lieutenants, Andy Coulson and Rebekah Brooks: Scotland Yard has officially told the Fox CEO that it wants to interview him soon, and considers him a suspect, according to The Guardian‘s Nick Davies. “It is understood that detectives first contacted Murdoch last year to arrange to question him but agreed to a request from his lawyers to wait until the phone-hacking trial was finished,” he writes. Fox co-COO James Murdoch — who, in addition to being Rupert’s son, ran UK operations when much of the hacking took place — “may also be questioned,” the paper says.
Read More »

Comments (2)

News Of The (Media) World: Split Decision Frees Rebekah Brooks, Cuffs Andy Coulson In Murdoch’s Hacking Scandal

By | Tuesday June 24, 2014 @ 8:24am PDT

News Of The (Media) World: Split Decision Frees Rebekah Brooks, Cuffs Andy Coulson In Murdoch’s Hacking ScandalUPDATES WITH NEW INFORMATION: A 130-day trial highlighted by testimony as lurid as the tabloid headlines at its center ended today with a split decision for two of media mogul Rupert Murdoch‘s most trusted consiglieres. Rebekah Brooks, the flame-haired former head of Murdoch’s U.K. print operations, was found not guilty on five charges related to the notorious telephone-hacking scandal that resulted in the 2011 shuttering of the News Of The World scandal sheet. The official jury findings were not guilty on one count of  conspiracy to hack voicemails, two counts of conspiracy to pay public officials and two counts of conspiracy to pervert the course of justiceImage (2) Andy-Coulson__131031225952.jpg for post 624902

Brooks’ successor, bespectacled tabloid editor Andy Coulson, the  former communications chief to Prime Minister David Cameron, may face prison time, having been found guilty of conspiring to hack phones while he ran the News Of The World. The jury is still considering charges of misconduct in public office against Coulson and former News of the World royals editor Clive Goodman.

Coulson, a former lover of Brooks’s, was the only one among seven on trial found guilty of conspiracy to intercept mobile phone calls and messages. The Cameron connection will undoubtedly exacerbate reaction to the decision, as the verdicts reverberate through UK and U.S. political and media centers.

Image (1) Rupert-Murdoch__130216061256.jpg for post 484229News UK, formerly known as News International and part of Murdoch’s News Corp, said in a statement: “We said … Read More »

Comments (4)

Only U.S.-Based News Corp Phone-Hacking Suit Dismissed; Angelina Jolie’s Stunt Double Must Pursue Case In UK

By | Thursday May 22, 2014 @ 12:39pm PDT

DJP LEGAL BADGEConfirming his tentative ruling from February, a federal judge has formally dismissed the U.S.-based phone-hacking scandal suit against News Corp filed last June by a stunt double for Angelina Jolie. “The underlying facts here do not seem to be in dispute, at least by these parties. It appears, and certainly is alleged, that Plaintiff Eunice Huthart has suffered a grotesque invasion of her privacy,” said Judge Michael huthart jolieFitzgerald this week, granting the dismissal motion by the media giant in the first and only American-based suit in the wide-reaching scandal. “Nonetheless … the Court concludes that Huthart must obtain her relief from the courts of England and Wales,” he added in the order (read it here) filed Wednesday. Despite attempts by Huthart in March to keep the case in the U.S. with an argument that a move to the British courts would be the “litigation equivalent of purgatory,” this latest order is almost verbatim what the judge said in his tentative ruling in February.

Related: Rebekah Brooks Cleared Of One Charge As Defense Begins

In her initial complaint filed on June 13, 2013, the England-born Huthart — whose most recent gig was as a stunt coordinator on Disney’s upcoming Maleficent starring Jolie — claimed her cell phone was hacked in 2004 while staying in the U.S. and working with Jolie on Mr. And Mrs. Smith. Her fears turned out to be correct when Huthart’s name and phone number later turned up in the notes of Glenn Mulcaire, the jailed P.I. who worked for the now-shuttered Rupert Murdoch tabloid News Of The World. That hacking seems to be connected to a number of stories about the early days of Jolie’s relationship with her Smith co-star Brad Pitt. Read More »

Comments (6)

District Court Dismisses Hacking-Related Case Against News Corp.

News Corporation CEO Rupert Murdoch leaves his flat with Rebekah Brooks, Chief Executive of News International,  in central LondonAvon Pension Fund and others who owned News Corp stock from mid-February to mid-July 2011 charged in the class action suit that Rupert Murdoch, James Murdoch, former News Of The World editor Rebekah Brooks, and other execs at News Corp (before it split into two companies) committed fraud when the UK hacking scandal was unfolding. They told the public — including in testimony at Parliament — that it was just an isolated problem, and it wasn’t. When the widespread extent of the hacking became known in mid-2011, News Corp shares fell 17%, and it derailed the company’s plan to buy British Sky Broadcasting. But a U.S. District Court in New York dismissed the case today, Reuters reports. The problem? Judge Paul Gardephe said that the News Corp execs couldn’t be held liable for statements made before the period when the plaintiffs said that they lost money.”To hold otherwise would require adopting an ‘endless breach argument,’ which would permit plaintiffs to circumvent the well-settled rule that defendants are liable only for those statements made during the class period,” Gardephe says. 

Comments (4)

News Corp Gets Angelina Jolie Stuntwoman’s U.S. Phone-Hacking Suit Tossed

By | Tuesday February 25, 2014 @ 10:12am PST

DJP LEGAL BADGEThe Stateside phone hacking-scandal suit that a former body double for Angelina Jolie filed against News Corp last summer looks likely to end up in the U.K. if a federal judge doesn’t change his mind. Before a hearing Monday on the company’s motion to dismiss, Judge Michael Fitzgerald said in a tentative ruling that Eunice Huthart‘s case belonged in “the courts of New-News-Corp-logo__130528181445-200x71__130923205616England and Wales” not the U.S.

Alleging that her phone was tampered with in 2004 while living with Jolie in L.A., Huthart’s initial complaint on June 13 was the first hacking scandal suit filed against News Corp and its UK Press arm in the U.S. Back in September of last year, News Corp and News International filed their motion to toss the case or have it move to Britain. After issuing his tentative and hearing arguments from lawyers representing the English-born stuntwoman and the media corporation, Judge Fitzgerald said he would take the matter under submission (read it here). Though it happens, it is very unusual for a judge to reverse himself after issuing such a clear tentative.

Related: Phone-Hacking Trial – Rebekah Brooks Cleared Of One Charge As Defense Begins

Eunice-Huthart__130618160954-200x130As has proven the case in many of the suits in the on-going hacking-scandal, the longtime ex-Jolie stuntwoman’s allegations are years old. Huthart, whose most recent gig … Read More »

Comments (7)

Phone-Hacking Trial: Rebekah Brooks Cleared Of One Charge As Defense Begins

By | Thursday February 20, 2014 @ 5:46am PST

rebekah brooksRebekah Brooks, the former chief executive of Rupert Murdoch’s News International (now News UK), took the stand for the first time today in London’s long-running phone-hacking trial. This was Brooks’ first time in the witness box since the criminal trial stemming from the phone-hacking scandal at the now-shuttered News Of The World began in October. After nearly four months, prosecutors rested their case this week and the defense is just beginning. According to local media reports, the presiding judge, John Saunders, instructed jurors that Brooks is to be found not guilty on one of the five counts against her. She was acquitted on the single charge of conspiring to commit misconduct in a public office related to payments The Sun allegedly made for a picture of Prince William wearing a bikini at a costume party. “There is no case to answer for Mrs Brooks” on the charge, the judge said. The Guardian reports he told the jury his decision was “a matter of law.” He did not provide further detail, but The Associated Press reports Saunders said there was “considerable uncertainty” about the photo’s provenance. The photo was taken when William, now the Duke of Cambridge, was at Sandhurst Military Academy and Brooks was editor of The Sun.

Related: Trial Of Former Murdoch Newspaper Lieutenants Starts In London

Read More »

Comments (1)

Global Showbiz Briefs: New Revelations In Phone-Hacking Scandal; Claire Danes To Host Nobel Peace Prize Concert; More

Hacking Trial Lawyer: Brooks And Coulson Had 6-Year Affair
The phone-hacking trial taking place in London was the source of new revelations Thursday as prosecuting attorney Andrew Edis told jurors that defendants Rebekah Brooks and Andy Coulson carried on a six-year “secret” affair from 1998-2004. Brooks is the former head of News International (now News UK), the British press arm of Rupert Murdoch’s News Corp, and Coulson was editor of the now-closed News Of The World before leaving to join Prime Minister David Cameron’s team as his communications director. As part of his opening remarks, Edis stressed that he was not bringing up the relationship between Brooks and Coulson, which the prosecution said was evident from a letter to Coulson that was found on one of Brooks’ computers, to intrude on their privacy or pass judgment. “The point that I’m going to make in relation to that letter is that over the relevant period, what Mr Coulson knew, Mrs Brooks knew too. And what Mrs Brooks knew, Mr Coulson knew too — that’s the point.” He told the court the affair spanned the period covered by the phone-hacking conspiracy charges the pair is facing, according to The Times. “Mrs Brooks and Mr Coulson are charged with conspiracy,” Edis said, “and, when people are charged with conspiracy, the first question a jury has to answer is how well did they know each other? How much did they trust each other?” At the time of the letter in 2004, Brooks was editor of The Sun and Coulson was at NOTW. Read More »

Comments (2)

Trial Of Former Rupert Murdoch Newspaper Lieutenants Starts In London

By | Monday October 28, 2013 @ 10:21am PDT

On October 14, Rupert Murdoch tweeted: “Big media trials in London in 2 weeks. Remember, everyone innocent until proven guilty, entitled to fair trial in most countries.” Murdoch was referring to the criminal trial related to phone hacking at his now defunct News Of The World tabloid. This morning, eight defendants including former Murdoch employees Rebekah Brooks and Andy Coulson made it to court amid a media frenzy for what some are calling the “Trial of the Century.” It may feel like a century once the proceedings wrap sometime around Easter 2014 and after an expected 100 witnesses have been called. Jury selection began today with the prosecution starting later in the week.

While Murdoch, Brooks and Coulson are no longer linked professionally, the outcome of the trial has the potential to impact the mogul’s business going forward. Even the News Corp-owned Wall Street Journal wrote that the courtroom drama “could further embarrass both the media giant and the British government.” One of the lines of questioning during the Leveson Inquiry into UK media ethics, the probe hatched by Prime Minister David Cameron in the wake of the News Of The World scandal, focused on the relationships between politicians and newspaper proprietors and editors. With Brooks and Coulson now standing trial, this could put News Corp’s relationship with the UK government back into the spotlight. Brooks was head of News Corp‘s UK press arm, News International (now News UK), until the phone-hacking scandal first exploded at the News Of The World in July 2011. She has denied the five charges against her including conspiracy to hack phones, conspiracy to commit misconduct in a public office by paying officials for stories, and conspiracy to pervert the course of justice. Coulson was formerly editor of News Of The World. He went on to become Cameron’s spin doctor, a post he vacated in 2011. He is facing three charges related to phone hacking and conspiracy to commit misconduct in a public office. They are joined by six other defendants who have all pleaded not guilty, including Brooks’ husband Charlie, a longtime Cameron friend. Read More »

Comments (8)

Rupert Murdoch Questioning By Parliament Postponed In Light Of UK Criminal Trials: Report

By | Thursday September 12, 2013 @ 3:23am PDT

In the wake of revelations of a secret recording of Rupert Murdoch addressing staff at his Sun tabloid, the UK’s Department of Culture, Media and Sport in July invited the mogul to discuss the matter at an official hearing. (The comments inlcuded Murdoch talking about his company’s handling of bribery and hacking charges at his UK newspapers.) Murdoch accepted the invitation, but no date was set at the time given the impending summer recess. Now it looks as though Murdoch’s appearance could be postponed by as much as a year. According to The Guardian, the hearing was shelved after the attorney general and Murdoch’s own lawyers intervened. With criminal trials about to begin in relation to the activities of News Corp’s UK press arm, News International (now News UK), there was a consideration on both sides that any testimony could prejudice those proceedings. Eight defendants go to trial on October 28, including former Murdoch lieutenant Rebekah Brooks. A further three trials are scheduled, with the last expected in June 2014. The Guardian says that Murdoch wrote to the committee this week saying lawyers advised him not to submit to questioning until all the criminal trials were finished. Committee chair John Whittingdale confirmed receipt of the letter and said, “At the same time, the committee received its own advice that there was a risk that any questions might prejudice the trials. … Read More »

Comments (0)

Global Showbiz Briefs: Rupert Murdoch Eyeing Financial Times?; Ruling On Hacking Appeal; ‘Either Way’ Helmer’s Next Pic

Report: Rupert Murdoch, Abu Dhabi Media Group Eyeing Financial Times
A report out of Malaysia circulated this morning which claimed Rupert Murdoch and the state-owned Abu Dhabi Media Group are in talks to acquire The Financial Times Group for $1.2B. News Corp. said, “This is completely untrue” and FT owner, Pearson, also denied the report saying, “The Financial Times is not for sale, and Pearson is not in any talks to sell it.” The talks, reported by Malaysian political and business magazine The Edge Review, cited financial executives familiar with the negotiations which had purportedly been going on for the past month. The Financial Times Group includes the flagship Financial Times newspaper as well as The Economist magazine. Per AFP, the report said the Abu Dhabi group is eyeing a 75% stake with Murdoch’s new News Corp. taking 25%. News Corp. officially split into two entities today. In an interview published in the FT website on Thursday evening, chief executive of the publishing business, Robert Thomson, said News Corp. could use its $2.6B of net cash for acquisitions, but there was no mention of the FT, and he also played down expectations of a bid for the Los Angeles Times. Thomson is a former U.S. managing editor of the FT.

Judges Deny Appeals To Drop Charges Against Hacking-Scandal Figures
In other News Corp.-related news, former News International chief Rebekah Brooks, and former News Of The World editor Andy Coulson have both been denied appeals to have criminal charges against them dropped. Neither appeared in a London court Friday, but three judges there dismissed the appeal that had been brought by Brooks, Coulson and three others, The Guardian said. Brooks and Coulson’s trials begin in September, when they will face charges related to phone hacking. The appeals were fashioned on the grounds that the law does not extend to voicemails that already had been listened to. Read More »

Comments (1)

Global Showbiz Briefs: Rebekah Brooks Pleads Not Guilty; Screen Media Brings ‘Paris’ To US; ‘Thirteenth Tale’ To BBC Two

Rebekah Brooks Pleads Not Guilty To Multiple Charges

Rebekah Brooks, the former chief executive of Rupert Murdoch’s News International, pleaded not guilty Wednesday to criminal charges stemming from her tenure at the company. Brooks entered her plea at the Southwark crown court in London today. She has been charged with various offenses under three separate investigations that were convened following the phone-hacking scandal at the News Of The World tabloid. According to reports, she pleaded not guilty to charges of conspiring to hack phones and conspiring to commit misconduct in a public office by paying officials for stories. She also entered a not guilty plea on two charges connected to conspiring to pervert the course of justice. Several other defendants, including Brooks’ husband, also pleaded not guilty to charges leveled at them. Brooks is expected to stand trial in September.

Screen Media Imports French Thriller ‘Paris Countdown’

Screen Media Films has acquired U.S. rights to French crime thriller Paris Countdown, the directorial debut of writer Edgar Marie. An October theatrical release is planned with VOD available in September. Olivier Marchal and Jacques Gamblin star as co-owners of a Paris nightclub who are lured into a drug deal that goes bad. Tortured by police, they negotiate their freedom while their liaison goes to prison. Six years later, the nightmare begins again when the psychopath is … Read More »

Comments (2)

Former Editor Of Rupert Murdoch’s The Sun Charged In Corruption Probe

By | Wednesday March 20, 2013 @ 7:37am PDT

Geoff Webster, the former deputy editor of News Corp‘s UK tabloid The Sun, is the latest to be charged with conspiring to commit misconduct in public office. Britain’s Crown Prosecution Service said today that Webster was charged with two offenses, one related to allegations he authorized £6,500 in payments for information supplied by a public official to one of his journalists, the other related to an allegation that he OK’d a £1,500 payment for information provided by an unknown public official. The crimes are alleged to have taken place between July 2010 and August 2011. The charges fall under Scotland Yard’s Operation Elveden, which stems from News Corp’s handing over 300M internal emails in an effort to cooperate with police amid the phone-hacking scandal. Webster is the fourth Sun journalist to be charged under the investigation. Former editor and News International chief Rebekah Brooks also faces charges under Elveden. Webster will appear in a London court next week.

Comments (2)

Four Admit Selling Info To Rupert Murdoch’s Sun While His Times Nabs Paper Of The Year

Former Rupert Murdoch lieutenant Rebekah Brooks and former News Of The World editor Andy Coulson appeared in a London court today on charges of allegedly conspiring to bribe public officials. While both of their cases were adjourned to another date, according to BBC News, four others pleaded guilty to selling information to the News Corp.-owned Sun tabloid. Two former police officers, an ex-prison officer and a public official (who was not named for legal reasons) are the first to plead guilty to misconduct in a public office under Scotland Yard’s three linked investigations into illegal acts by journalists. Brooks, formerly chief of News Corp. press arm News International, and Coulson, also both face charges in the phone-hacking investigation. The provisional trial date is September 9 this year.

Meanwhile, in a bit of good news for News International, The Times and Sunday Times were awarded nine UK Press Awards on Thursday night, including Newspaper of the Year and Scoop of the Year for The Times and Sports Team of the Year for the Sunday Times. Occasional Twitter user Murdoch sent out a few missives about politics yesterday, but there was no shout out for the wins.

Comments (0)

Rupert Murdoch Expected To Hold Talks With London Times Directors This Week

By | Tuesday January 22, 2013 @ 5:47am PST

After Times Newspapers independent directors refused to approve Rupert Murdoch’s appointment of editors to The Times and Sunday Times last week, the News Corp. chief has flown to London to hold a summit meeting, The Guardian reports. The visit is expected to include “clear-the-air” talks with the Times Newspapers directors who were given oversight under the terms that allowed Murdoch to acquire the papers in 1981. Creating a potential standoff, the directors on Friday refused to accept News Corp.’s nominations of John Witherow and Martin Ivens for permanent appointments at The Times and Sunday Times, respectively. Witherow, who has been editor of the Sunday Times for 18 years, is replacing James Harding at the helm of The Times on an acting basis for now, but that’s understood to be a source of some consternation. Harding left the paper in December saying, “It has been made clear to me that News Corporation would like to appoint a new editor of The Times. I have, therefore, agreed to stand down.” Murdoch was seen in the newsroom at The Sun and The Times on Monday. In separate but related news, the Crown Prosecution Service said today it will charge defense editor of The Sun, Virginia Wheeler, with conspiracy to commit misconduct in public office as part of the ongoing Operation Elveden inquiry. Both former News International chief Rebekah BrooksRead More »

Comments (0)

Global Showbiz Briefs: China Box Office, UK Phone Hacking Deals And More

By | Thursday January 10, 2013 @ 10:14pm PST

China’s 2012 Box Office Up 30% To $2.74B
China’s State Administration of Radio, Film and Television has released updated box office figures for 2012 with sales hitting $2.74B for a 30.18% increase over last year. SARFT said the nation produced 893 total films last year including 745 features and 33 animated pictures, the Xinhua news agency reported. On its way to an estimated 16,000 screens by 2015, the country is adding 10.5 screens a day. As noted last week, however, those screens are increasingly drawing crowds for foreign films which have eaten into the local share. Imports took $1.4B in box office for 51.54% of the market in 2012. Still, homegrown hit Lost In Thailand recently became the highest-grossing Chinese film of all time with nearly $190M in less than a month of release. Read More »

Comments (0)

Global Showbiz Briefs: Sony LondonTV Deal, Rebekah Brooks Severance, Jimmy Savile Crimes, Berlin Film Mart

By | Wednesday December 12, 2012 @ 8:30pm PST

Sony Backs UK Consortium Bidding For LondonTV License
A group known as the Channel 6 Consortium has announced that Sony Pictures Television Networks in the UK has agreed to support LondonTV, the Consortium’s proposed local channel. There are currently 6 groups bidding for the license that regulator Ofcom will grant by February 2013. Under the agreement, SPT Networks will be a program schedule provider and deliver creative services for LondonTV in the event of a successful bid. SPT Networks’ UK advertising partner would also handle all advertising sales for LondonTV. The consortium is backed by London newspaper groups Archant, Tindle and Trinity Mirror. LondonTV’s mission is to produce thousands of hours of high quality local news and current affairs programming on an annual basis. Sony’s involvement would add series and films. Chief exec of the Channel 6 Consortium, Richard Horwood, said Sony’s “expertise in the multichannel sector will significantly strengthen LondonTV from the outset.” SPT Networks already operates Sony Entertainment Television and Sony Movie Channel in the UK. Read More »

Comments (0)

Rupert Murdoch & James Murdoch Want U.S. Hacking Lawsuit Dismissed

By | Monday December 3, 2012 @ 5:56pm PST

Rupert Murdoch and his son James Murdoch want an American class action lawsuit against them and News International over the UK phone hacking scandal dismissed. Not because they may have acted badly but, in a motion (read it here) filed late last week, because they believe they didn’t break the Securities Exchange Act of 1934. “Even if plaintiffs disagree about how the misconduct at News of the World was handled, their claims sound in mismanagement, which does not as a matter of law state a securities fraud claim,” the Murdoch’s motion says. “It is well-settled that a plaintiff cannot bootstrap mismanagement claims into a federal securities law action.”

Related:

Rebekah Brooks Wants out of U.S. Phone Hacking Lawsuit

News Corp Details Proposed Separation of Businesses; Entertainment Company To Be Called Fox Group; The Daily To Cease

In a suit filed on July 19, 2011, New Corp shareholder Lewis Wilder claimed that the Murdochs, as well as other New International executives like former CEO Rebekah Brooks, violated the 1934 Act by hiding the “existence and extent of illegal and unethical newsgathering practices” at the News Corp-owned company’s British tabloids. The dates in question that the securities fraud occurred were from February 15, 2011 to July 18, 2011. The Avon Pension Fund and the Iron Workers Local Union No. 17 Pension Fund later joined Wilder in the suit. The shareholders claim that revelations of the hacking scandal smacked … Read More »

Comments (4)

Rebekah Brooks Wants Out Of U.S. Phone Hacking Lawsuit

By | Monday November 26, 2012 @ 7:00pm PST

Former News International CEO Rebekah Brooks wants her involvement in a U.S. class action suit over the phone hacking scandal dismissed. “The Complaint should be dismissed as to Brooks because Plaintiffs have failed to allege any facts to support a finding of personal jurisdiction over her,” says a motion (read it here) the ex-News Corp executive’s lawyers filed last week. Brooks, who was News International boss from September 2009 to July 15, 2011, is facing criminal charges in the UK in relation to the sprawling phone hacking scandal. A shareholder’s lawsuit launched Stateside on July 19, 2011 accuses Brooks, plus co-defendants Rupert Murdoch, James Murdoch and Les Hinton, as having violated the Securities Exchange Act of 1934. The Avon Pension Fund, Iron Workers Local Union No. 17 Pension Fund and Lewis Wilder’s class action claims that the executives concealed the “existence and extent of illegal and unethical newsgathering practices” at News International.
Read More »

Comments (1)

UK Phone-Hacking Panel To Unveil Findings And Make Recommendations This Week

This week UK attention will turn back to the phone-hacking scandal as it morphs into a wider discussion about freedom of the press. On Thursday, Lord Justice Brian Leveson will unveil the long-awaited findings of his inquiry into UK media ethics and make his recommendations on how to regulate the industry. It’s expected the report will call for some form of statutory underpinning to press regulation. That has the British media girding for battle and crying foul against its rights. Independent editor Chris Blackhurst in August said Leveson was “loading a gun” against newspapers. Prime Minister David Cameron also has a challenge on his hands as he risks alienating his media allies and/or his own government based on his reaction to the findings. And, he’ll only have 24 hours to fashion a response after getting an early look at the report on Wednesday. Cameron’s press office on Sunday said the PM remained “open-minded.”

It was Cameron who convened the inquiry in July 2011 as the phone-hacking scandal blew wide open at Rupert Murdoch’s News Of The World tabloid. During its run, the probe heard evidence from more than 150 witnesses including Murdoch, Tony Blair, Hugh Grant, J.K. Rowling, the Dowler family and Cameron himself who in June faced uncomfortable questioning about his relationship to former Murdoch lieutenant Rebekah Brooks. He recently told the BBC’s Andrew Marr he would “absolutely” abide by Leveson’s suggestions on regulation as long as they were reasonable. “The status quo is not an option,” he said. Deputy PM Nick Clegg and Labour leader Ed Miliband are expected to back Leveson’s proposals, but some members of Cameron’s own Conservative party are leaning towards non-statutory regulation, including London mayor Boris Johnson. At the same time, there is a group of Conservative MPs who want radical reform, The Guardian has noted.

Should he support statutory regulation, Cameron will risk alienating members of the media who are already unhappy that a light has been shone so brightly on their underbelly by an inquiry that he ordered. In April, Rupert Murdoch told the Leveson Inquiry, “When it comes to regulation, I just beg for some care. A varied press guarantees democracy.” But some papers who have not been accused of wrongdoing are likely to be caught in the crossfire. Read More »

Comments (2)
More Deadline | Hollywood »